مدیر گروه تبلیغی تبلیغی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد:

ریشه کن شدن آسیب های اجتماعی با تبلیغ گروهی صورت می گیرد نه تبلیغ فردی

تاریخ انتشار:
مدیر گروه تبلیغی تبلیغی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان جیرفت اظهار داشت: از مهم ترین ویژگی های تبلیغ گروهی ایجاد گفتمان است نسبت به مباحثی که قرار است در عملیات تبلیغی ما مطرح شوند. طبق آسیب شناسی فرهنگی که در منطقه صورت می گیرد یک گروه در صدد بر می آیند که این آسیب را ریشه کن کنند این خیلی بهتر است از اینکه یک فرد در صدد ریشه کن کردن آسیب اجتماعی باشد.
2

حجت الاسلام محمدعلی کریمی مدیر گروه تبلیغی تبلیغی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان جیرفت و از مبلغان فعال معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، فعالیت های تبلیغی این گروه را تشریح کرد:

ابتدا به عنوان مدیر گروه تبلیغی، گروه تان را معرفی نمایید؟

بنده محمدعلی کریمی دانش آموخته سطح چهار و دارای مدرک سه حوزه علمیه، مدیر گروه تبلیغی تبلیغی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان جیرفت هستم. این گروه در سال 1400 تاسیس و هم اکنون تعداد 40 مبلغ برادر و خواهر مشغول به فعالیت می باشد.

هدفتان از ایجاد گروه تبلیغی چه بوده است؟

فعالیت فرهنگی تشکیلاتی و گروهی در سطح منطقه هدف ما از تشکیل این گروه است.

برای محقق شدن این اهداف چه برنامه هایی تاکنون انجام داده اید؟

برای تحقق اهداف ابتدای امر در هر بازه زمانی که اعزام انجام می شود، طبق پایشی که از منطقه صورت می گیرد، موضوعات و مباحثی که اولویت خاص پیدا می کنند به اعضای محترم گروه اعلام می شود و دوستان در محل تبلیغی شان بر روی آن موضوعات کار می کنند.

در چه مکان ها و ایامی از سال فعالیت تبلیغی دارید؟

گروه تبلیغی تبلیغی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ایام محرم و دهه آخر صفر و همچنین ماه مبارک رمضان و ایام فاطمیه در راستای اهداف فرهنگی منسجمی که برای گروه در نظر گرفته شده است فعالیت های تبلیغی مختلف در مسائل گوناگون را دارد. مکان های مناسبی از سطح شهر برای برپایی موکب و ایستگاه صلواتی در نظر گرفته می شود. دیدار از خانواده شهداء و اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان در گلزار شهدای شهرستان از جمله فعالیت های تبلیغی این گروه می باشد.

به نظر شما تبلیغ گروهی چه برتری هایی نسبت به تبلیغ فردی دارد؟ ظرفیت ها، فواید، موانع و آسیب های تبلیغ گروهی به نظر شما چیست؟

از مهم ترین ویژگی های تبلیغ گروهی ایجاد گفتمان است نسبت به مباحثی که قرار است در عملیات تبلیغی ما مطرح شوند. طبق آسیب شناسی فرهنگی که در منطقه صورت می گیرد یک گروه در صدد بر می آیند که این آسیب را ریشه کن کنند این خیلی بهتر است از اینکه یک فرد در صدد ریشه کن کردن آسیب اجتماعی باشد.

اگر قرار بود دو مشکل از مشکلات گروه تبلیغی شما حل شود تا فعالیت تبلیغی تان کارآمدتر شود، علاقه مند بودید کدام مشکلات حل شود؟

اولا احتمال اینکه بعض از نهادها و ارگان‌ها همراهی لازم برای رسیدن به هدف (که مثلاً برطرف کردن فلان آسیب در منطقه است) نداشته باشند، ثانیا در برخی موارد هم علاوه بر اینکه آن نهاد ها همکاری با گروه تبلیغی ندارند، ایجاد مانع هم برای فعالیت تاثیرگذار گروه تبلیغی می کنند.

دو مشکل اساسی گروه تبلیغی ما بحث بعد مسافت منطقه تبلیغی از شهر مقدس قم می باشد، به این دلیل مبلغان ما که ساکن قم هستند نمی توانند به صورت مستمر با منطقه در ارتباط باشند، این بعد مسافت هزینه ایاب و ذهاب و خطرهای احتمالی در مسافرت را زیاد می کند لذا طلاب بزرگوار استقبال خاص و ویژه ندارند.
مشکل دیگر این گروه و شاید بتوان گفت مشکل اغلب گروه های تبلیغی باشد بحث مالی و هزینه بالای فعالیت های تبلیغی در سطح شهر می باشد که اگر حمایت از اینگونه فعالیت ها صورت نگیرد شاهد کاهش فعالیت های تبلیغی در منطقه خواهیم بود.

اگر بخواهید سه ویژگی مثبتی که در گروه تان برجسته است را بیان نمایید، چه ویژگی هایی نام می برید؟

اخلاص و پشتکار اعضای گروه، همراهی ویژه مبلغین بزرگوار در اجرای برنامه های تبلیغی و دغدغه مندی مبلغان فعال در این گروه را می توان از جمله ویژگی های مثبت این گروه برشمرد.

در پایان از وقتی که در اختیار ما گذاشتید خیلی متشکریم و برای شما و اعضای گروه تان از خدواند متعال طلب توفیق و موفقیت را خواستاریم.
بنده نیز از شما و همکارانتان در پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، به خاطر دیده شدن فعالیت های گروه های تبلیغی، کمال تشکر را دارم.

1

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.