به همت گروه تولید و محتوا

کتاب «تبلیغ در زندان» روانه بازار شد

تاریخ انتشار:
گروه تولید و محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با هدف آموزش و معارف دینی به مددجویان و کارکنان زندان، طرح مباحث اعتقادی و نیز بیان موضوعات اخلاقی، کتاب «تبلیغ در زندان» را منتشر کرد.
کتاب تبلیغ در زندان

به گزارش خبرنگار بلاغ، کتاب «تبلیغ در زندان» توسط گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با هدف آموزش و معارف دینی به مددجویان و کارکنان زندان، طرح مباحث اعتقادی و نیز بیان موضوعات اخلاقی روانه بازار شد.

زندان، محلی برای حبس مجرمان و ندامتگاهی برای مددجویان است. اگر اغلب افرادی که در زندان حضور دارند، در گذشته با معارف دین آشنا می‌شدند و زندگی خود را بر اساس آموزه‌های اسلامی بنا می‌کردند؛ شاید گرفتار زندان نمی‌شدند. از آنجا که هیچ وقت برای شروع کردن دیر نیست، آشنایی با معارف اهل‌بیت و آموزه‌های دینی و قرآنی در قالب برنامه‌های تبلیغ دینی می‌تواند موجب جبران آنچه از دست رفته شود. 

کتاب‌ها و مقالات زیادی درباره زندان و زندانی به رشته تحریر درآمده است که رویکرد بیشتر آن‌ها تاریخی، فقهی و حقوقی بوده است. اما به‌طور مجزا کتاب یا مقاله‌ای با رویکرد تبلیغ دینی در زندان که گویای شرایط زندان و زندانی برای امر مهم تبلیغ معارف دینی باشد، به رشته تحریر در نیامده است. 

حضور مبلغ دینی می‌تواند بهره‌وری مددجو از فرصت موجود در طول دوران حبس را افزایش دهد. برای آشنایی مددجو با معارف دینی، اخلاقی و تربیتی توسط مبلغ در دوره‌های مختلف سال و به‌ویژه در مناسبت‌های خاص تبلیغی محرم، صفر، ماه ‌رمضان و ایام فاطمیه، باید زمینه انتقال معارف دین را در جهت اصلاح و تربیت و بازپروری مددجویان فراهم آورد.

گفتنی است کتاب «تبلیغ در زندان» به قلم حامد میرزا خان و مجید صادقی در قالب 5 فصل؛ «کلیات»، «آشنایی با زندان»، «شیوه‌های تبلیغ در زندان»، «محتوای تبلیغ در زندان» و «طرح‌های ویژه تبلیغی در زندان» تألیف شده است.

شایان ذکر است از مسائل مطروحه در فصل «شیوه های تبلیغ در زندان» می توان به موضوعاتی چون «گفت‌وگو و مشاوره دینی»، «کلاسداری و حلقه های معرفت»، «روش تبلیغ ویژه  برای مخاطبین خاص»، «شرایط تبلیغ در زندان» و «نبایدهای تبلیغ در زندان» اشاره نمود.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس اینجا مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.